Nästa artikel
Premium Stödet för elever med funktionsnedsättning i skolan är bristfälligt. Utbildningen är otrygg, otillgänglig och icke likvärdig, enligt SPSM:s rapport “Villkor för utbildning”. Dessutom är föräldrars engagemang och utbildning avgörande för vilken hjälp eleverna får.
Skolsituationen för barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning har inte förbättrats de senaste åren. Stödet brister och konsekvensen blir en utbildning som inte är likvärdig. Det framkommer i Specialpedagogiska skolmyndighetens, SPSM:s, kartläggning av villkor som barn, elever och vuxna med funktionsnedsättning har att förhålla sig till i sin utbildningssituation. Rapporten Villkor för utbildning presenterades den 27 mars via ett frukostseminarium. När SPSM redogör
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Brinner för npf-frågor – nu representerar han 20 000 medlemmar
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Kärlek på samma frekvens – därför väljer autister ofta varandra
- Stöd istället för skuld – hon sprider kunskap om obesitas vid autism
- ”Ofrivilliga blinkningar är vanligast”
- Så här funkar WISC-testet