Nästa artikel
Premium Färre tidskrävande möten för lärarna, Pax-modellen för studiero och en lästrappa för att förbättra läsutvecklingen. Det är några framgångsfaktorer som har vänt den negativa situationen på kommunala Hammarkullsskolan i Göteborg. Biträdande rektor Linnea Lindquist berättar nu om resan i en ny bok.
När Linnea Lindquist började arbeta som rektor på Hammarkullsskolan under hösten 2016 hade denna kommunala F-3-skola, som ligger i ett särskilt utsatta område i Göteborg, problem i form av en stimmig miljö och dåliga kunskapsresultat. Hon bestämde sig för att göra någonting åt den negativa utvecklingen och skrev då en handlingsplan, som sedan dess har införts på skolan. Nu berättar hon frikostigt om sina tankar i den nya boken Att vända en skola – en rektors erfarenheter.
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Specialpedagogerna kan lämna elevhälsan – utredning pågår
- Så kan föräldrar till barn med npf öva på psykologisk flexibilitet
- Unikt forskningsprojekt för stärkt stöd till föräldrar med autism
- ”Ofrivilliga blinkningar är vanligast”
- Forskaren ser borderline som neuropsykiatriskt tillstånd
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- ”Borderline är ett neuropsykiatriskt tillstånd.”