Nästa artikel
Premium Grundskolelever i Finland får stödundervisning tidigare och i högre omfattning än skolbarn i Sverige. Detta enligt EU-kommissionen. Skolverket räknar med att insatser för ökad läsförståelse ska göra skillnad.
EU-kommissionen har studerat flera europeiska länders insatser för barn med särskilt stora behov av stöd i undervisningen i grundskolan. I Sverige är endast 1,5 procent av barnen i grundskolan klassade som barn med stora stödbehov i undervisningen, vilket är den lägsta siffran bland de jämförda länderna. Island har den högsta siffran – där anses 24 procent ha stora behov av stöd för att klara grundskolans mål. Sverige tillhör de länderna där lägst andel elever undervisas i
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- 8 lästips om stress vid npf: Hushåll med energin!
- "Neurotypiker har ett starkt behov av bekräftelse"
- Ny resursskola på Öland ska ge autistiska elever tillbaka skolglädjen
- Så kan föräldrar hjälpa barn att utmana social ångest
- Därför är rutiner heliga
- ”Motiverande samtal behöver anpassas för NPF”
- Lista: 10 npf-vänliga julklappstips