Nästa artikel
Premium Grundskolelever i Finland får stödundervisning tidigare och i högre omfattning än skolbarn i Sverige. Detta enligt EU-kommissionen. Skolverket räknar med att insatser för ökad läsförståelse ska göra skillnad.
EU-kommissionen har studerat flera europeiska länders insatser för barn med särskilt stora behov av stöd i undervisningen i grundskolan. I Sverige är endast 1,5 procent av barnen i grundskolan klassade som barn med stora stödbehov i undervisningen, vilket är den lägsta siffran bland de jämförda länderna. Island har den högsta siffran – där anses 24 procent ha stora behov av stöd för att klara grundskolans mål. Sverige tillhör de länderna där lägst andel elever undervisas i
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Kärlek på samma frekvens – därför väljer autister ofta varandra
- Kärlek och relationer vid autism – 5 lästips
- Adhd och överrörlighet – slump eller samband?
- ”Jag trodde att det skulle vara som i annan sjukvård, att man får hjälp”
- Vanliga relationsproblem vid autism – och hur ni löser dem
- Sommarläsning del 1: Gruppen styr
- Förslaget: Extra undervisning i mindre grupper ska lyfta elever