Nästa artikel
Alla har inte samma förutsättningar från början – men måste få samma möjlighet att utvecklas så bra som möjligt.
Det finns en stor variation i förmågan att tänka abstrakt och teoretiskt som påverkar hur lätt och snabbt man tar till sig kunskap. Den här variationen är vare sig ny eller ovanlig, den har alltid funnits. Enligt psykologen Gunilla Carlsson Kendall finns det i varje klass ett antal elever som har svårt
med teoretiskt tänkande, och för att kunna stötta dessa elever på bästa
sätt måste vi våga prata om det. För att kunna ge alla möjligheter att
utvecklas är det viktigt att förstå elevens förutsättningar och kunna ge
stöd utifrån behov.
När: torsdagen den 9 september 2021, klockan 19.00 – 20.00, ca 60 minuter inklusive frågestund
Hur: Via mötesplattformen Zoom. Gratis för Special Nest prenumeranter.
Icke prenumeranter: 150 kr.
För vem: Föreläsningen riktar sig till personal inom grundskolan men även vårdnadshavare och andra intresserade.
Anmälan som prenumerant: Mejla live@specialnest.se ditt intresse, samt vilken mejl du har som inloggning till Special Nest så skickar vi en inloggningslänk och instruktioner till dig.
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Mammor till tonåringar med autism vittnar om ständig kamp i vardagen: "Om jag inte orkar då finns det ingenting"
- Hon slutade med adhd-medicin: ”Jag har fått bråka med psykiatrin”
- Snart kommer ”krafttag” för bättre studiero i skolan
- Läs- och skrivkrisen i skolan slår hårt mot elever med autism
- Stor succé för npf-guide från Stendahls bil: "Jättehedrande"
- Så här funkar WISC-testet
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor