Nästa artikel
Premium Hur kan lärare använda sig av ett specialpedagogiskt perspektiv för att tillgängliggöra undervisningen för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar? Special Nest ställde frågan till specialläraren Eva Helin Henriksson, en av författarna till den nya boken "Specialpedagogik i praktiken – stöd och inspiration för lärare".
Boken Specialpedagogik i praktiken – stöd och inspiration för lärare belyser vikten av att lärare tar hjälp av ett specialpedagogiskt förhållningssätt i undervisningen. – Det är viktigt att som lärare vara intresserad av sina elever och kunna skapa en relation med varje elev så att hen upplever sig sedd, säger specialläraren Eva Helin Henriksson. Det kan till exempel göras genom att uppmuntra elevens styrkor och intressen, bekräfta varje elev med ett leende eller en hand på
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Svårfångade känslor: Färgkodade akutlappar kan hjälpa personer med autism att sätta ord på ångest
- Ny resursskola på Öland ska ge autistiska elever tillbaka skolglädjen
- 8 lästips om stress vid npf: Hushåll med energin!
- Lista: 10 npf-vänliga julklappstips
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Stress och trötthet vid adhd och autism – 6 lästips som kan hjälpa
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer