Nästa artikel
Premium Läsarfråga: Hej! Jag undervisar i en liten undervisningsgrupp i årskurs 3 på en resursskola för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Jag tycker att det har blivit allt svårare att motivera mina elever till arbete allt eftersom hösten fortskrider. Framför allt är det svårt när det gäller olika skrivmoment. Vad ska man göra?
Hej! Det är höst, mörkt och kallt. Det är en tung period just nu, men oavsett hur dåligt man mår och hur trött man än är så rullar skollivet på. Jag tror att det här är viktigt att prata om. Att sätta ord på det som känns tungt och motigt. Att sätta ord på negativa tankar är viktigare än vad vi tror. Det är frigörande att faktiskt få uttala det jobbiga och låta det pysa ut. Det skapar förutsättningar för dig som pedagog att veta vad som pågår i varje elev så att du
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Pianot blev räddningen i det svåra – nu sprider Anna kunskap om autism
- Neurotypisk och neurodiversitet – vad betyder begreppen?
- När du tvingas spela en roll – detta är maskering vid autism: 5 lästips
- Så här funkar WISC-testet
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- Inte vanliga utbrott: Så känner du igen autistisk meltdown/shutdown
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor