Nästa artikel
Premium Långtgående individuella anpassningar och lärande i avskildhet. Det är en kort beskrivning av Blommensbergsskolan framgångsmetod för att få elever med långvarig skolfrånvaro, så kallade hemmasittare, att återvända till skolan.
Långvarig och problematisk skolfrånvaro är ett fenomen som får allt mer uppmärksamhet. En stor del av den offentliga diskussionen handlar om hur man ska få elever att återvända till skolan. Stockholmsbaserade Blommensbergsskolan – en kommunal grundskola med 550 elever från årskurs sex till nio – har de senaste åren använt en strategi som har visat sig vara framgångsrik för att få eleverna att komma tillbaka. Allt började när Jenny Stanser blev rektor för skolan år 2012. Ho
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- 8 lästips om stress vid npf: Hushåll med energin!
- När motorn saknas - om ADD
- 5 lästips om socialt samspel vid autism
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Gillberg aktuell med bok om komplex autismproblematik – vill stävja överdiagnostisering och se fler tvärprofessionella utredningsteam
- "Neurotypiker har ett starkt behov av bekräftelse"
- Impressiv språkstörning kopplas till lägre betyg