Nästa artikel
Premium Mer kunskap om NPF och bättre anpassningar i undervisningen och läromiljön. Det har varit receptet för Källbrinksskolans högstadium i Huddinge som de senaste åren har NPF-säkrat sin verksamhet.
När Elinor Kennerö Tonner arbetade som lärare i svenska i början på 00-talet möttes hon ofta av elever med särskilda behov – inte sällan personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Hon såg att det var elever med NPF-problematik på skolan som hamnade efter och bestämde sig redan då för att försöka anpassa sin egen undervisning i klassrummet. Detta perspektiv tog hon med sig när hon år 2012 blev biträdande rektor på Källbrinksskolans högstadium, belägen i Huddin
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Pianot blev räddningen i det svåra – nu sprider Anna kunskap om autism
- Rapport: Tidiga insatser avgörande för att stoppa läs- och skrivkrisen
- Neurotypisk och neurodiversitet – vad betyder begreppen?
- Så här funkar WISC-testet
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- Tvångets grepp – 4 lästips om OCD
- 10 märkliga saker neurotypiker gör