Nästa artikel
Premium På Bosgårdsskolan i Varberg arbetar ett särskilt flexteam med specialdesignade skoldagar för elever med autismspektrumtillstånd, ast. Tack vare pedagogernas spetskompetens inom ast och flexibla lösningar anpassade efter elevernas behov har de lyckats få samtliga elever att uppnå en lyckad skolgång.
De senaste åren har många kommuner stängt resursskolor och avvecklat mindre undervisningsgrupper för barn med särskilda behov av stöd och anpassning. Riktningen har i stället varit att alla elever ska befinna sig i samma klassrum med en tanke om att det på det viset blir en mer inkluderande skola. Men vad innebär egentligen inkludering? En av dem som ställer sig den frågan är läraren Tobias Hulthén på Bosgårdsskolan i Varberg. Han arbetade tidigare själv på en resursskola i kom
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Sensorisk överkänslighet vid autism
- Forskaren: "Neurofeedback förekommer i ett spann från flummig new age till seriös akademisk forskning"
- Omega-3 till barn med adhd? Forskning pågår
- Erik, 43, om adhd-diagnosen: "Det blev en lättnad"
- Stöd istället för skuld – hon sprider kunskap om obesitas vid autism
- Forskare: Har vi råd med att barn med adhd slås ut i skolan?