Nästa artikel
Premium Tydliggörande pedagogik kan göra vardagen mer begriplig, hanterbar och meningsfull för barn och ungdomar med intellektuell funktionsnedsättning och neuropsykiatriska diagnoser som adhd och autism. I den nya boken ”Tydliggörande pedagogik i anpassad skola och LSS” beskriver författarna grunderna till arbetssättet och ger konkreta tips. Special Nest har intervjuat tre av dem: Annelie Karlsson, Jennie Linde och Helena Molker Lovén.
– Vi har sett alla de stora personalgrupper som arbetar nära eleverna i anpassad grundskola och gymnasieskola eller inom LSS-verksamhet framför oss när vi har skrivit boken. Men samtidigt finns här mycket kunskap som kan passa dem som jobbar i gruppbostäder med vuxna och för personer i ledningsfunktioner, säger Helena Molker Lovén. Helena Molker Lovén är pedagog och utbildare och har tillsammans med Annelie Karlsson, specialpedagog och rektor, Jennie Linde, utbildare och handledare,
Liknande innehåll
Annons