Nästa artikel
Premium Många föräldrar till barn med en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning har erfarenhet av otaliga timmar skolmöten. Ofta finns det en ilska, vanmakt och frustration över skolsituationen redan innan mötet startat. Men det finns goda möjligheter att få mötet med de som sitter på makten i skolan att bli konstruktivt, menar Elaine Eksvärd, retoriker.
I kontakten mellan föräldrar och lärare är det inte helt ovanligt att det kan uppstå friktion. Många föräldrar går till attack direkt på grund av att de upplever att de har svårt att bli hörda och förstådda. Rektorer och lärare är vana att bli attackerade och har därför en sköld redan från början. I laddade möten kan det därför ske både personangrepp och härskartekniker. Elaine Eksvärd är retoriker, föreläsare och författare och har bland annat skrivit böckerna H
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Brett spektrum inom autism och fler autismdiagnoser väcker debatt
- Spel byggt på hjärnforskning får barn att prestera bättre i skolan
- Så här funkar WISC-testet
- Psykiatrin förändrar synen på autism och adhd
- Dopamin – nyckelspelaren i hjärnans belöningssystem
- “Många går ur sin diagnos”
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor