Nästa artikel
Premium Inför gymnasievalet råder blandade känslor. Förväntan, oro och massor av frågor är något som studie- och yrkesvägledaren Cecilia Ringnér möter i sitt arbete på skolor där elever med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning går.
Många föräldrar till barn med särskilda behov hör av sig till studie- och yrkesvägledare med frågor som rör gymnasievalet redan när eleverna precis har börjat högstadiet. Det tycker Cecilia Ringnér är en väldigt bra idé. – Inför gymnasievalet finns det mycket oro, och jag skulle säga att lite av den oron är befogad. Därför kan det vara klokt att inte skjuta upp det till sista terminen i årskurs nio. Många frågetecken kan man räta ut tidigt så att lugnet kan få lägg
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Pianot blev räddningen i det svåra – nu sprider Anna kunskap om autism
- Rapport: Tidiga insatser avgörande för att stoppa läs- och skrivkrisen
- Neurotypisk och neurodiversitet – vad betyder begreppen?
- Så här funkar WISC-testet
- Tvångets grepp – 4 lästips om OCD
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- 10 märkliga saker neurotypiker gör