Nästa artikel
Premium Tematisk ämnesintegrerad duoundervisning. Det är namnet på en ny pedagogisk modell som är framtagen av och används på en kommunal gymnasieskola i Stockholm. Syftet är bland annat att minska arbetsbördan för eleverna.
ESS-gymnasiet är en kommunal gymnasieskola med specialpedagogisk profil i centrala Stockholm. Skolan har cirka 300 elever, varav runt 70-75 av dem har någon form av neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. För tre år sedan startade skolan ett samhällsvetenskapsprogram där man tillämpar en pedagogisk modell som kallas tematisk ämnesintegrerad duoundervisning, TÄD. – Vi startade ett program för elever som har kompetens att gå ett nationellt gymnasieprogram men som är i behov av särsk
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Ny resursskola på Öland ska ge autistiska elever tillbaka skolglädjen
- När motorn saknas - om ADD
- "Du med diagnos – sträck på dig!"
- Samir Badran om adhd-diagnosen: "Jag har problem med struktur i mitt liv"
- 8 lästips om stress vid npf: Hushåll med energin!
- "Pandas måste behandlas snabbare"
- Bristande exekutiva funktioner kan förklara svårigheten i att lämna sekter