Nästa artikel
Premium Tematisk ämnesintegrerad duoundervisning. Det är namnet på en ny pedagogisk modell som är framtagen av och används på en kommunal gymnasieskola i Stockholm. Syftet är bland annat att minska arbetsbördan för eleverna.
ESS-gymnasiet är en kommunal gymnasieskola med specialpedagogisk profil i centrala Stockholm. Skolan har cirka 300 elever, varav runt 70-75 av dem har någon form av neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. För tre år sedan startade skolan ett samhällsvetenskapsprogram där man tillämpar en pedagogisk modell som kallas tematisk ämnesintegrerad duoundervisning, TÄD. – Vi startade ett program för elever som har kompetens att gå ett nationellt gymnasieprogram men som är i behov av särsk
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Pianot blev räddningen i det svåra – nu sprider Anna kunskap om autism
- Rapport: Tidiga insatser avgörande för att stoppa läs- och skrivkrisen
- Neurotypisk och neurodiversitet – vad betyder begreppen?
- Lästips: Starka känslor vid npf – och hur dessa kan hanteras
- Så här funkar WISC-testet
- Ny handbok i specialdidaktik – så kan lärare få fler elever att lyckas
- Så kan Wittingmetoden hjälpa elever med autism och dyslexi