Nästa artikel
Premium Mer kunskap om NPF och bättre anpassningar i undervisningen och läromiljön. Det har varit receptet för Källbrinksskolans högstadium i Huddinge som de senaste åren har NPF-säkrat sin verksamhet.
När Elinor Kennerö Tonner arbetade som lärare i svenska i början på 00-talet möttes hon ofta av elever med särskilda behov – inte sällan personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Hon såg att det var elever med NPF-problematik på skolan som hamnade efter och bestämde sig redan då för att försöka anpassa sin egen undervisning i klassrummet. Detta perspektiv tog hon med sig när hon år 2012 blev biträdande rektor på Källbrinksskolans högstadium, belägen i Huddin
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Adhd och överrörlighet – slump eller samband?
- Psykologer kritiska till fler disciplinära åtgärder i skolan
- Så fungerar adhd-medicin
- Bättre svenskt resultat i PISA-mätningen
- Forskaren ser borderline som neuropsykiatriskt tillstånd
- Studie: Svår samverkan för att hjälpa elever med hög frånvaro
- Musik kan underlätta (och ibland förvärra) vardagen med autism