Nästa artikel
Premium Tematisk ämnesintegrerad duoundervisning. Det är namnet på en ny pedagogisk modell som är framtagen av och används på en kommunal gymnasieskola i Stockholm. Syftet är bland annat att minska arbetsbördan för eleverna.
ESS-gymnasiet är en kommunal gymnasieskola med specialpedagogisk profil i centrala Stockholm. Skolan har cirka 300 elever, varav runt 70-75 av dem har någon form av neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. För tre år sedan startade skolan ett samhällsvetenskapsprogram där man tillämpar en pedagogisk modell som kallas tematisk ämnesintegrerad duoundervisning, TÄD. – Vi startade ett program för elever som har kompetens att gå ett nationellt gymnasieprogram men som är i behov av särsk
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Så ska kyrkan förbättra bemötandet av npf-familjer
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Nytt verktyg: Så kan autism och adhd upptäckas i förskolan
- Använd specialintressen – så kan lärare stötta elever med autism
- Pandas – en autoimmun sjukdom med neuropsykiatriska symtom
- När motorn saknas - om ADD